برنامه غذایی

برنامه غذایی

برنامه غذایی

برنامه غذایی

خواص درمانی به برای زخم معده

خواص درمانی به برای زخم معده

 که ترکیبات فنلیک موجود در این میوه می‌تواند موجب برطرف شدن زخم‌های معده شود و همچنین از به وجود آمدن مجدد آن جلوگیری کند.بسیاری از خواص آن با پخته شدن یا دم کردن تغییر نمی‌کند و در بعضی موارد حتی این خواص بیشتر هم می‌شوند، به همین دلیل می‌توان این میوه را به صورت پخته یا خام مصرف کرد.

خرید و نگهداری

«به» را فقط به رنگ زرد روشن تهیه کنید زیرا نوع سبز آن مانند بسیاری دیگر از میوه‌ها نرسیده و خیلی سفت است البته درصورتی که در میان به‌های خریداری‌شده، تعدادی سبزرنگ وجود دارد آنها را چند روز در دمای اتاق قرار دهید تا رسیده شوند. برای نگهداری بهتر این میوه خوب است آن را در پارچه یا کاغذ بپیچید و در یخچال قرار دهید. در این صورت می‌توانید آن را برای مدت زیادی نگهداری کنید. سعی کنید «به» را جدا از سایر میوه‌ها قرار دهید. پوست این میوه براق و معطر بوده و با لایه‌ای کرک ‌مانند به رنگ قهوه‌ای پوشیده شده است که آن را با ساییدن از بین می‌برند.

به؛ از پوست تا مغز

برای پوست کردن «به» ابتدا باید با شستشو، کرک‌های روی آن را پاک کنید و اگر ذرات گرد و غبار یا گل روی چین‌ها و قسمت‌های ناهموار آن وجود دارد، آن را تمیز کنید. سپس با احتیاط توسط چاقو و یا به وسیله یک پوست‌کن لایه نازک پوست روی «به» را بردارید. سپس آن را با یک کارد بزرگ از وسط نصف کنید و قسمت را به سه برش تقسیم کنید. حالا به راحتی می‌توانید با یک چاقوی نازک تمام هسته‌های «به» را خارج کنید. فقط به یاد داشته باشید «به» پوست شده به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های آن به سرعت اکسید می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید تکه‌های «به» پوست شده را داخل مقداری آب و کمی‌آب لیمو نگهداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد